Γιατί αν ναι, εξηγούνται πολλά. Μία έρευνα στο Journal of
Consumer Affairs βρήκε πως οι σκέψεις περί θανάτου είναι πιθανό να σε
κάνουν να θες να πας στα μαγαζιά (ή τα online μαγαζιά). 503 μαθητές
κολεγίου έκαναν ένα τεστ που μετρούσε πόσο επιρρεπείς ήταν στο να
ξοδεύουν χρήματα και μετά περιέγραφε τα συναισθήματά τους είτε για τον
θάνατό τους είτε για μία βόλτα στον οδοντίατρο.
Μετά, τους παρουσιάστηκε μια σειρά από σενάρια που τους ανάγκαζαν να αποφασίσουν πόσο λιτοί θα είναι. Διάλεξαν μεταξύ αγοράς διαμερισμάτων δύο διαφορετικών τιμών, την κατασκευή ενός ψυγείου ή την αγορά ενός νέου για τρεις φορές την τιμή και το να πάρουν ένα καινούριο λάπτοπ ή να κρατήσουν το παλιό τους. Αυτοί που απολάμβαναν τα ψώνια ήταν πιο πιθανό να διαλέξουν την ακριβή επιλογή όταν σκεφτόντουσαν τον θάνατο παρά όταν σκεφτόντουσαν τον οδοντίατρο. Αυτοί που δεν το απολάμβαναν, απ' την άλλη, διάλεξαν τις ίδιες επιλογές σε αυτές τις δύο συνθήκες.
"Αυτό δείχνει πως οι [μανιώδεις] καταναλωτές θεωρούν την αγορά και το να έχεις αγαθά και υπηρεσίες ως σημαντική πηγή αυτοεκτίμησης," έγραψε ένας από τους συντάκτες της έρευνας και καθηγητής στο HEC Montreal, Marcelo Nepomuceno, γράφει στην Independent. "Όταν σκέφτονται τον θάνατο, έχουν την τάση να αγοράζουν πιο πολύ, αφού τους βοηθάει να νιώθουν καλύτερα για τον εαυτό τους."
ladylike.gr
Μετά, τους παρουσιάστηκε μια σειρά από σενάρια που τους ανάγκαζαν να αποφασίσουν πόσο λιτοί θα είναι. Διάλεξαν μεταξύ αγοράς διαμερισμάτων δύο διαφορετικών τιμών, την κατασκευή ενός ψυγείου ή την αγορά ενός νέου για τρεις φορές την τιμή και το να πάρουν ένα καινούριο λάπτοπ ή να κρατήσουν το παλιό τους. Αυτοί που απολάμβαναν τα ψώνια ήταν πιο πιθανό να διαλέξουν την ακριβή επιλογή όταν σκεφτόντουσαν τον θάνατο παρά όταν σκεφτόντουσαν τον οδοντίατρο. Αυτοί που δεν το απολάμβαναν, απ' την άλλη, διάλεξαν τις ίδιες επιλογές σε αυτές τις δύο συνθήκες.
"Αυτό δείχνει πως οι [μανιώδεις] καταναλωτές θεωρούν την αγορά και το να έχεις αγαθά και υπηρεσίες ως σημαντική πηγή αυτοεκτίμησης," έγραψε ένας από τους συντάκτες της έρευνας και καθηγητής στο HEC Montreal, Marcelo Nepomuceno, γράφει στην Independent. "Όταν σκέφτονται τον θάνατο, έχουν την τάση να αγοράζουν πιο πολύ, αφού τους βοηθάει να νιώθουν καλύτερα για τον εαυτό τους."
ladylike.gr